Wednesday, May 8, 2013

Choose forgiveness or suffer instead forever – bemutatkozik a Lost In Capital

A nyíregyházi Lost In Capital minden nagyobb felhajtást mellőzve nemrégiben előrukkolt a négyszámos "Burden Of Clarity" kislemezével. A banda nem is oly elveszett, mint azt nevéből gondolnánk: érdemes rájuk találni, az EP dalai képesek kimozdítani az embert a megszokott haza sablonzenélésből. Bemutatkozik a Lost In Capital! 

Egy banda-interjú halálát jelentik a „Mikor, hogyan alakult a banda?” és a „Kik a tagok, van-e korábbi zenekari múltatok?” kezdő kérdések, most mégsem kerülhető el, hiszen egy kevésbé ismert zenekarról van szó, eddig mindenesetre elkerülte a bandát a nagy felkapottság… vagy a zenekar kerülte el azt. Tehát a kezdetek: 

„2011. augusztusában egy baráti „kör” lévén alakult. Kezdetben nem mindannyian ismertük egymást viszont mindannyiunk rendelkezett már zenei háttérrel. Legelőször heten kezdtünk neki a bandának, viszont nem sok idő elteltével meg kellet válnunk szintetizátorosunktól, és egy tagcserére is sor került 2012-ben, azonban nem váltunk meg véglegesen gitárosunktól ugyanis mai napig is inspirál bennünket. A mostani felállás: Kozma Zoltán – dobok, Sörös András és Benke Márk ének, Pristyák Zoltán – basszusgitár, Kozma Tamás és Mile Bence – gitár.” 

Hogyan jött a Lost In Capital ötlete, neve és az egész koncepció? 

„A banda megalapításakor "Lullabies For Alibies" néven futottunk azonban egyéb okok miatt névváltásra került sor. Zenénk sokat változott a kezdetek óta, a dalok is kidolgozottabbak lettek, ekkor éreztük azt, hogy valami ütősebb névre lenne szükség ami jobban tükrözi zenénket. A névváltás óta, úgymond próbáltunk tiszta lappal kezdeni. A dalok hangvétele komolyabbá vált.” 

Hogyan határoznátok meg az általatok követett zenei vonalat? 

„Leginkább a Post-hardcore stílusjegyeit hordozzák a számaink, de próbálunk nyitottak lenni, más műfajokból merítkezni. Legnagyobb hatással talán az "Underoath" és "Architects" van ránk, amelyeket próbálunk vegyíteni saját stílusunkkal.”




Mióta zajlottak az EP munkálatai, hogyan alakultat ki a kislemezen hallható dalok, hol rögzítettétek? 

„A dalok nagy része már többnyire a 2012-es év végére megvoltak, de a dobosunkat ért komoly vállsérülés hátráltatta a felvételeket. Végül 2013. március elején kezdődtek el a tényleges felvételi munkálatok. A dobot Nyíregyházán Pál Mihály hangmérnök segítségével a Fire Recordings-nál rögzítettük, majd április elején felutaztunk Budapestre, ahol a Blast1 Studio keze alatt a gitár és vokál részek is rögzítésre kerültek. A dalok egyes témái már viszonylag hamar megvoltak, viszont úgy éreztük, hogy idő kellett ahhoz, hogy megérjünk egy olyan szintre, hogy ezeket az ötleteket teljes egésszé alkossuk.” 

Mi "ihleti" a dalaitokat? Ki írja a szövegeket? Hogyan született meg a lemezborító? 

„A dalszövegeket főként vokalistáink írják, de időnként a többi tag is kiveszi belőle a részét. Számunkra a dalok jelentése megfogalmazott egy olyan koncepciót, amit a borítón is láthatunk. A kislány jelképezi az emberek lelki tisztaságát, melyről a többi ember nem vesz tudomást körülötte, egyfajta teher számukra, hogy hazugságok, csalások, bűnök stb. nélkül éljenek, így alakult ki az album cím is, és a szövegek is. A borítóra való elképzeléseinket, valamint a banda logóját végül a Barber's Art készítette el, és a végeredménnyel nagyon elégedettek vagyunk.” 

Hogy érzitek, milyen eddig az EP fogadtatása? 

„Eddig egész jól, viszonylag sok pozitív visszajelzést kaptunk, de örömmel fogadtuk az építő jellegű kritikákat is.” 

Mik a 2013 évre a további terveitek? Hol lehet elkapni benneteket élőben is? 

„Az idei nyarat főleg dalok írásával szeretnénk eltölteni, újabb dalok felvételével. Ősszel pedig egy több várost érintő turnét szeretnénk összehozni. Eddig kevés városba tudtunk eljutni, főleg helyi koncertjeink voltak valamint nemrég eljutottunk Debrecenbe is. Mint említettem ősszel szeretnénk több helyre eljutni. A legközelebbi koncertünk pedig május 24-én lesz a nyíregyházi romkertben a Testify , a Heartless társaságában

No comments:

Post a Comment